Redakce florbal.cz pokračuje třetím dílem v seriálu o dění v českém florbale před prosincovým mistrovstvím světa, které hostí Ostrava a Praha.
„Vše je v plném běhu. Sbírají se informace od jednotlivých federací, stále se vymýšlí nové způsoby jak šampionát propagovat doma i v zahraničí, společně s mezinárodní federací IFF jednáme s televizními stanicemi jiných zemí,“ popisuje Šuman.
Velké starosti pořadatelů doplňují i ty relativně malé. „Musíme stanovit pohybové zóny v jednotlivých halách, každý týden jsme v kontaktu se spolupracujícími cestovními kancelářemi v jednotlivých zemích. Jedná se s pořadatelskými městy, kde se spolupráce dostala až na takovou úroveň, že se pravidelně schází na magistrátech speciální pracovní týmy,“ říká prezident ČFbU.
Logistickým oříškem bude přesun mezi Ostravou a Prahou, který se musí stihnout během jediného dne s veškerým zázemím nutným pro zahájení play-off turnaje. „Intenzivně se na tom pracuje. Ve spolupráci s Českými drahami se chystá i speciální akce pro fanoušky,“ potvrzuje Šuman s tím, že organizátoři neustále nabírají přihlášky dobrovolníků, kteří mají zájem se na mistrovství podílet.
Vedení českého florbalu při setkáních s médii rádo vyhlašuje útok na rekord v návštěvnosti šampionátu. Jak to ale půl roku před samotnou akcí vypadá s počtem prodaných vstupenek? „Nejvíce jsme jich zatím prodali na finálový den. Pokud započítáme rezervace zahraničních federací a cestovních kanceláří, je již vyprodáno spodní patro O2 Areny, což je zhruba sedm tisíc míst,“ uvádí Šuman a pochvaluje si, že moderní vysočanská hala má tu výhodu, že na florbal bude výborný výhled ze všech sedadel. „Arena je velká, takže vstupenek je stále dost, ale čím dříve si fanoušci vstupenky zajistí, mají větší šanci si vybrat.“
Výzva pro fanoušky i český florbal
Počet prodaných lístků zatím strategii útoku na divácký rekord nemění. „Chceme se dostat mezi tři zápasy s nejvyšší návštěvou v historii. Samozřejmě bychom rádi bojovali i o absolutní rekord -překonat návštěvu 15.106 diváků. O2 Arena k tomu vybízí, je to velká výzva pro všechny florbalové fanoušky, dokázat všem ostatním sportům, jaká může být na florbale atmosféra,“ prohlásil Šuman. S velkým zájmem se počítá i v Ostravě, kde se odehraje kompletní program základních skupin. Právě ostravské publikum by mělo položit základ k celkové návštěvnosti. „Doufáme, že na turnaji padne hranice sto tisíc diváků. To by bylo více než dvojnásobek než na některých posledních šampionátech,“ dodal.
K této metě mají pomoci i fanoušci ze zahraničí. Například Švédové se chystali vypravit do Česka speciální vlaky, ale nakonec ze záměru sešlo. „Získali výhodnější podmínky od leteckých společností. Ale cestovní kanceláře z jiných zemí nabízejí širokou škálu zájezdů na MS snad všemi různými prostředky,“ tvrdí Šuman, podle jehož slov zájem ze zahraničí potvrzuje i to, že oficiální internetové stránky turnaje již zaznamenaly návštěvy více než 80 zemí.
Šampionát opět i na Eurosportu
Kdo se na zápasy mistrovství světa nevypraví osobně, bude mít slušný servis i v televizi. „Kromě České televize budou MS samozřejmě vysílat skandinávské stanice, s Eurosportem se jedná až o deseti vysílaných utkáních. Pokud bude ČT produkovat některá zajímavá utkání pro jiné televizní stanice, předpokládáme, že je také odvysílá i u nás,“ dokumentuje vysoký zájem Šuman.
Předběžný rozpočet šampionátu se pohybuje mezi 25 a 30 miliony korun. Protože jde na český florbal o vysokou sumu, ČFbU ho začala zajišťovat už před třemi lety. „Poslední šampionáty skočily ve ztrátě, my chceme být výjimeční i v tomto ohledu. Hlavní tři pilíře rozpočtu jsou marketing, přestože významnou část marketingových práv si ponechává IFF, za druhé vstupné a za třetí podpora pořadatelských měst a dalších spolupracujících subjektů,“ vyjmenovává Šuman prostředky.
Seriál Sedm měsíců do MS
Co už vyšlo:
Má mladá krev v reprezentaci šanci?
Rozhovor s Alešem Zálesným
Co vás v seriálu ještě čeká:
Retro 1998
Otázka brankářů – kdo bude jedničkou?
Staré pušky na nových pozicích aneb Máme problém s rozehrávkou?
Zastoupení extraligy v reprezentaci
Foto: O2 Arena
Autor: admin