Už v předešlých letech Superfinále okořenila řada doprovodných akcí. Letos mohli diváci poprvé spatřit rozšířenou multimediální show. Obsah k nim směřoval z kostky, z prstence, ze speciálních projekčních ploch nebo z LED panelů u plochy. Jak probíhaly přípravy na tuto náročnou akci popsal režisér Martin Zahálka.
Diváci mohli letos poprvé zaznamenat během Superfinále florbalu v O2 aréně multimediální show. Můžete nám ji trochu více představit?
„Poprvé jsme na sportovní show v O2 aréně využili speciální projekční plochy s unikátním obsahem, který byl synchronizovaný s videem na kostce, prstenci a LED panelech u plochy. Pro scénář to byla obrovská výzva, která následně znamenala velké nároky na přesnou výrobu na všechny zmíněné zobrazovací plochy.“
Jak těžké bylo řídit celý projekt?
„O2 arena je vybavena profesionálními zařízeními i co se týče například komunikace, což je jeden z velice důležitých prvků při režii takovýchto velkých akcí. Jedině tak je možné řídit celý štáb lidí podílející se na průběhu show. I tak se rozhodně nejedná o jednoduchou věc, důležitým prvkem jsou i podrobné scénáře pro všechny zúčastněné.“
Kdo všechno se podílel v průběhu dne na této show?
„Od kompletního štábu režie a kameramanů až po produkci na hrací ploše, moderátora, DJe a mnoho dalších lidí starajících se i o ty nejmenší části programu – například připravenost týmů na nástupy či rekvizity pro maskoty. Každý článek je pro výsledný efekt této živé show velice důležitý.“
Jak dlouhé a jak náročné byly přípravy?
„Připravili jsme projekt, který v rámci sportovních akcí v České republice nebyl ještě nikdy realizovaný. Šli jsme do toho s možností pouze jedné jediné zkoušky, vše se muselo finálně připravit až noc před samotným Superfinále. O to byly přípravy náročnější, vše muselo být s externími dodavateli a samotnou O2 arenou perfektně vyjednané a připravené.“
Spolupracoval s vámi někdo další na přípravách?
„Spolupracovalo se hlavně s organizátorem, tedy Českým florbalem. Tomu se myšlenka komplexní show a nových multimediálních prvků líbila a dal jí spolu s jeho partnery zelenou. Následně se oslovily externí firmy na zajištění potřebné techniky a začala samotná kreativita. Vznikla tak skupina šesti hlavních segmentů, která koordinovala a zajišťovala veškeré přípravy.“
Jaký byl smysl unikátních zobrazovacích ploch a jakou roli hrály v celé show?
„Smyslem zavěšených zobrazovacích ploch v prostoru bylo překvapit fanouška něčím novým. Florbal měl například již zkušenost s mappingem na hrací plochu, který dokonale dokáže vnímat relativně malé procento fanoušků kvůli jejich usazení a pozici v areně. Čtyři zavěšené projekční plochy komunikující s multimediální kostkou a dalšími zobrazovači v areně nám daly možnost oslovit a vtáhnout do show o hodně větší procento fanoušků.“
Můžete poodkrýt, jestli se něco takového plánuje také na příští ročníky Superfinále, případně na mistrovství světa, které se uskuteční v roce 2018 v Praze?
„V roce 2018 bude Superfinále hostit Ostrava a již nyní se začíná přemýšlet, jak celou show či její prvky přesunout do areny, která disponuje úplně jinými prostory, režií a zobrazovači než pražská O2 arena. Letošní koncept Superfinále byl právě i takovou zkouškou toho, co by se ještě i v propracovanějším provedení mohlo objevit právě na domácím mistrovství světa v roce 2018.“
Autor: Gustav Ondrejčík
Méně je někdy více. Obraz na kostce byl daleko kvalitnější než na speciálních projekčních plochách a určitě by divákům stačil. Peníze by šlo využít smysluplněji ve prospěch florbalu. Divákům jde stejně především o florbal a ne o multimediální show. Ostrava by mohla vrátit superfinále od show ke sportu.
Upřímně, LED panely na třech stranách hřiště jsou velice rušivý prvek. Hlavně když byla puštěna reklama s výraznou barvou (bílá, červená). Takových 10-15 metrů na straně proti kameře, jak je to v SSL nebo na MS, by úplně stačilo. Kostka byla dobrá, chyběly mi záběry na brankovou čáru. Když už ta kamera a technologie byla. U hokeje naprosto běžná věc, na SFF chybělo úplně. A ty závěsné plátna v rozích, nebo jak to nazvat?! Dobře to vypadá tak na fotkách. Viděl jsem přípravu, zavěšovalo to asi 10 lidí několik hodin a výsledná doba efektu je cca 10 minut na každý zápas (soupisky, příchod družstev, vlajka).
A to si vazne myslite,ze to tam byly kvuli lidem,aby videli?jediny duvod byl prodejne zpenezitelna reklamni plocha.