Václav Komačka. Foto: Flickr IFF Václav Komačka. Foto: Flickr IFF
28. 7. 2019 Ostatní (5) KOMENTÁŘŮ

Komačka je mozkem nové hráčské agentury. Chci do této oblasti přivést kulturu a osvětu, říká

 



Václav Komačka býval obráncem FBC Ostrava, Vítkovic a slovenské reprezentace. Vážné zranění kolene mu ale vystavilo hráčskou stopku, proto se začal pohybovat v jiných sférách florbalu. Jako trenér působí v prvoligovém Slovanu Havířov, v minulých měsících ale především společně s Janem Binderem a Anet Jarolímovou založit hráčskou agenturu FAP – Floorball agency for player. V rozhovoru pro Florbal.cz popisuje, co jej k založení vedlo a jaké má cíle.

Václave, v minulých měsících jsi založil hráčskou agenturu FAP – Floorball agency for player. Co Tě k tomu vedlo?
„Myšlenkou založit FAP jsem se začal zabývat přibližně před dvěma lety, ale odhodlal jsem se k tomu až teď. Hlavní důvod byl ten, že chci do této oblasti přivést určitou kulturu a pravidla, která tam někdy chybí.“

Spolupracuješ s Janem Binderem a Anet Jarolímovou. Jak jste se dali dohromady?
„Všichni tři jsme měli tuto myšlenku v hlavě delší dobu, akorát jsme o sobě nevěděli. Následně jsme se přes známé dozvěděli o tom, že o něčem podobném uvažuje také někdo jiný, takže jsme se navzájem kontaktovali.“   

Na webových stránkách jste již zveřejnili několik klientů z řad extraligových hráčů a hráček. Jak by mělo vypadat ideální portfolio?
 „Těžko říci, jestli existuje ideální portfolio. Chceme pomáhat hráčům a klubům, kteří budou vyznávat stejné hodnoty jako my.“

Když si před sebou představíš hráče, který váhá, jak bys jej přesvědčil, aby se nechal zastupovat?
„Určitě nebudeme někoho přesvědčovat. Je to o tom, vysvětlit danému hráči nebo klubu, co jim můžeme nabídnout a jak bychom chtěli spolupracovat. Poté je to jen o tom, jestli se na tom shodneme a domluvíme se na spolupráci.“

Cílíte na československý hráčský trh nebo se nebráníte spolupráci s někým ze zahraničí? Ptám se především kvůli tomu, že hráči jako Luka Časar, Robert Košir, Ivan Ponomarev, Wojciech Malajka, či hráčky Justyna Krzywak nebo Katarzyna Chelstowska se v Česku výrazně prosadili a pochází mimo československý trh, kde je podle mého z čeho brát.
„Začátek bude určitě hlavně o československém trhu, ale určitě se nebráníme ani jiným zemím. Všichni výše uvedení ukázali, že také v jejich domácích ligách vyrůstají kvalitní sportovci a možná se prostě hráči a hráčky z těch těchto zemí jen do českých klubů neumí dostat nebo jim je nepříjemné se klubu ozvat sami. V tomto jim chceme pomoct.“

Zastupování florbalových hráčů a hráček je něčím poměrně novým, dobře zavedená je snad jen agentura JACT Management. Vnímáš, že na vás mohou manažeři klubů pohlížet jako na „zbytečné“ prostředníky, kteří hráči vyjednají podmínky, na které by sám nedosáhl, tedy jim současný stav vlastně vyhovuje?
„Pokud na nás bude takto nějaký manažer nahlížet, tak se podle našeho názoru nejedná o kvalitního manažera. Kdyby tomu tak bylo, proč to tedy existuje v jiných sportech, v oblasti realit, financí a tak dále? Navenek to možná vypadá tak, že chceme vyjednat podmínky pro hráče, my ale chceme udělat obchod, který je výhodný také pro klub. Jedná se hlavně o to, že někdy mají také hráči „velké oči“ a s klubem se nedokáží domluvit. Také právě toto je naším cílem, dělat určitou „osvětu“ také hráčům.“

Všichni tři jste stále nějakým způsobem aktivní na klubové úrovni. Ty působíš ve Vítkovicích a Slovanu Havířov, Jan Binder v FBC Ostrava a Anet Jarolímová rovněž hraje nejvyšší soutěž. Nemůže to být v určitém smyslu nevýhoda, že sedíte na více židlích?
„Bereme to spíše jako výhodu.“ (usmívá se)

 Z tohoto pohledu mě zaujala jedna věc. Na webu nabízíte také možnost, aby se registroval někdo, kdo hraje nižší soutěže. Může to být do budoucna zajímavá forma „self-scoutingu“, kdy na sebe hráč tímto vlastně upozorní a následně na něj předáte tip do vyšších florbalových pater?
 „Ano, také toto je částečný cíl. Ze svých zkušeností víme, že i v nižších ligách jsou kvalitní hráči, kteří mají na hrát v Superlize a právě těmto lidem je potřeba někdy pomoct. Ideálním příkladem je Josef Rýpar, který se z regionální úrovně vypracoval na jednoho z lídrů Vítkovic a české reprezentace. Byla by škoda na takové další hráče neupozornit a nedat jim možnost ukázat, co v nich je.“

Předešlé tři otázky měly odhalit Tvou dlouhodobou vizi. Co budeš považovat za úspěch v krátkodobém horizontu?
„Každé začátky jsou složité a víme, že nás čeká hodně práce. V krátkodobém horizontu chceme začít komunikovat s kluby, zjistit možnosti spolupráce a případně jejich požadavky.“

Za samotné zastupování hráč či hráčka v prvopočátku nezaplatí. Z čeho tedy agentura bude mít příjem?
„Příjem předpokládáme vždy až tehdy, když se samotných obchod domluví. Představa je zatím taková, že to budeme řešit případ od případu.“

Jak již bylo zmíněno, v Česku budete průkopníky, jaká je podle Tebe budoucnost v zastupování hráčů?
„Průkopníci možná jsme, ale jen ve florbale na československém trhu. Funguje to všude na světě v jiných sportech a kluby i hráči to požadují, takže nevidím důvod, proč by to nemohlo fungovat ve florbale.“


Autor: Michal Dannhofer



KOMENTÁŘE

  • like napsal:

    super nápad, kromě JACTu funguje ještě KRONA ve Švýcarsku. jen malá poznámka, co mně osobně dost vadí – jestliže vaše agentura není jen pro jednoho hráče, neuškodilo by změnit „for player“ na „for players“ 🙂

    • HonZa napsal:

      Taky mě to praštilo do oka a usilovně přemýšlím, jestli to nějak nedává smysl, abych jim nekřivdil, ale pořád mi to přijde prostě špatně…

  • Ole napsal:

    Fap, fap, fap…

  • fanda napsal:

    Self-scouting, to je novotvar zase…

  • Rofl napsal:

    Od názvu přes logo, motto, prezentaci, web atd holý amatérismus. Pokud ten nápad mělo víc lidí v hlavě i několik let, tak nechápu proč ten „projekt“ vypadá jako kdyby ho dala dohromady parta sťatejch borců přes noc na akci..

Napsat komentář

*