Český florbal představil identitu k domácímu mistrovství světa žen, které se uskuteční na konci roku 2025 v Brně a Ostravě. Vizuální identita je laděna do světlých a energických barev, které odkazují na větší pestrost ženského světa včetně výraznějších emocí při prožívání sportu.
Základní vizuál dává najevo, že ženy jsou silné a tvoří důležitou součást jednoho z nejpopulárnějších českých sportů. Cílem není se vymezovat vůči ostatním, ale naopak jasně a hlasitě říci, že žádná síla není jako ta ženská (anglicky No Power Like Women Power)!
Zaoblený tvar loga připomíná míček, který přináší radost celé řadě hráček napříč světem, další prvky vycházejí ryze z podstaty ženského florbalu. Logo má podobu písmena „W“, které je počátečním anglického slova „women“, což česky znamená ženy. Tvoří jej také dva vetknuté zuby, jež reprezentují dravost, kterou do florbalu vkládají nejen reprezentantky, ale všechny ženy a dívky, které se florbalu věnují.
„Věřím, že si nové logo zamilují nejen všichni florbaloví příznivci, ale především každá dívka, která kdy vzala či vezme florbalku do ruky. Nejedná se navíc pouze o symbol jednoho šampionátu. Jeho cíl a smysl je mnohem hlubší – spojovat. Logo má být symbolem všech aktivních, bývalých i budoucích hráček. Důležité pro nás je, že jeho aplikace neskončí šampionátem, ale budeme ho využívat směrem k ženskému florbalu i v následujících letech,“ říká prezident Českého florbalu Daniel Novák.
„Prezentace loga světového šampionátu 2025 posílá velmi silné poselství týkající se ženského sportu. Dynamická imaginace zubů kousajících do míčku zachycuje nepopiratelnou zuřivost a odhodlání všech florbalistek. Když se příští rok spojíme pod tímto emblémem, oslavíme tak sílu, odolnost a jednotu žen ve florbale, které formují budoucnost našeho sportu s každým vzrušujícím zápasem a inspirativním okamžikem na hřišti,“ říká Tero Kalsta z Mezinárodní florbalové federace.
Na tvorbě loga se podílel užší organizační štáb mistrovství světa 2025 ve spolupráci s Ondřejem Bartakovičem ze společnosti EOS a Tomášem Jančou, zkušeným sportovním marketérem, který byl v minulosti u tvorby brandu Českého florbalu či domácího šampionátu v letech 2018.
Autor: tisková zpráva