Tipsport Superliga Tipsport Superliga
16. 9. 2015 Superliga (25) KOMENTÁŘŮ

Florbal se znovu spojil se sázkovou kanceláří. Bude se hrát Tipsport Superliga

 



Po čtyřech letech bude nejvyšší ligovou florbalovou soutěž opět podporovat sázková kancelář. Vedení Českého florbalu představilo na středeční tiskové konferenci nového titulárního partnera pro sezonu 2015/16. Elitní česká liga ponese název Tipsport Superliga.

Posledním partnerem ze sázkového prostředí byla Fortuna, která sponzorovala nejvyšší mužskou florbalovou ligu do sezony 2010/11. Od sezony 2015/16 se na scénu dostává Tipsport, který v podstatě přinutil florbalisty změnit název EXTRALIGA na SUPERLIGA.

„Žádná z velkých českých soutěží, myslím, nemá v názvu Superliga a tak věřím, že ta zapamatovatelnost bude dobrá. Tím důvodem je logické navázání na další sportovní ligu, kterou sponzorujeme. Flobalová nejvyšší soutěž díky tomu nebude zaměnitelná s nejvyšší hokejovou soutěží,“ vysvětlil šéf sázkové kanceláře Ladislav Ježek.

Novinkou bude i zařazení florbalových přenosů do internetové TV Tipsport.cz. „Každý florbalový fanoušek bude moci sledovat minimálně jeden zápas v každém kole. Sledování je zdarma pro sázkaře a pokud bude ohlas, počítáme i s navýšením počtu přenosů,“ slibuje zástupce nového partnera.

Tipsport Superliga

Tipsport Superliga

Ladislav Ježek v uplynulé sezoně předával hokejovou trofej pro české mistry Litvínovu. Na konci té právě začínající pak možná předá i florbalový grál českým šampionům. O tom, že se partnerství upeklo na poslední chvíli, svědčí i další jeho slova. „Florbalový pohár neznám, nevím jak vypadá,“ usmál se.


Autor: Tomáš Rambousek



KOMENTÁŘE

  • Martin napsal:

    No nevím, Tipsport Superliga mi přijde spíše jako název nějakého korejského turnaje v DOTĚ. Ještě když se to vezme s novým, nic neříkajícím logem, tak si to moc lidí s florbalem nespojí.

  • fanda napsal:

    opravdu, to logo nic nenapovídá o tom, že by se mělo jednat o florbal, superliga čehokoliv…nepovedené, odfláknuté, špatné

  • K.O. napsal:

    podle mě pouze otázka zvyku.. jakože gambrinus liga nebo synot liga napovídí více jo????

  • Petr napsal:

    To, že přišel sponzor, je dobře. Že si za své peníze prosadí (koupí) název sponzorovaného produktu, je také v pořádku. Ale to logo je opravdu nicneříkající a s florbalem nespojitelné. Kdyby spojili lva s děrovaným míčkem a trochu si s tím pohráli, z obyčejného marketingového klediska by udělali víc.

  • Martin Nový napsal:

    Co k logu dotat proste amateri na unii jako ve vsem a po klubech chteji profesionalni pristup a sami jsou amateri – skoda slov

    • Petr napsal:

      To není amatérismus, ale neopodstatněné velikášství. Unie rozvíjí florbal v Česku tak rychlým tempem, že sama utekla vývoji členské základny. Chtělo by to zpět z oblak na pevnou zem.

  • Jirka Bareš napsal:

    logo vypadá jako upoutávka na nějakou ligu tipérů Tipsportu, ani když vim o co jde tak mi to tak přijde, natož kdybych to nevěděl-divné a dle mého názoru hrozné, jinak sponzor dobrý – silnej, název Superliga nezvyklý – zatím divné, ale to je možná jenom zvyk

    • Jirka Bareš napsal:

      pardon – i když vim…

    • Petr napsal:

      Ze zkušenosti vím, že změna loga se děje vždy ve chvíli, kdy si dotyčný subjekt domnívá, že se natolik posunul do další kategorie výš, že to musí doprovodit patřičnou změnou vlastní značky.
      V tomto případě sice florbal v Česku dál roste, ale změna loga je spíš směšným počinem, než rozumným krokem. Nota bene navíc změna taková, kdy nezasvěcený vůbec nepochopí, o co jde. Spojení lva, čepele a brankářské masky je takovým jinotajem, že to popírá základní principy tvorby firemních značek. Naprosto nepochopím, jak Unie mohla schválit jako vítězný tento návrh, který ani vizuelně nereprezentuje hru zvanou florbal. Nemluvě o tom, kolik peněz bylo vydáno na tuto eskapádu, včetně následných nákladů na změnu loga. Vedle obřích billboardů V Praze s upoutávkami na Superfinále jde o další naprosto zbytečně vyhozené peníze, které mohly být využity užitečným způsobem.

      • eeej napsal:

        Hmm, Petre, objednaval jste nekdy nejaky billboard? Pokud ano, tak vas mohlo napadnout, ze jsou to plochy ze sold-outu, tzn. ze jsou to zbytkove plochy za cca 1/10 bezne ceny. Pokud vam tohle prijde jako spatna prace hospodare, tak se omlouvam, nejspis mame jina meritka…

        • Jirka Bareš napsal:

          dejme tomu, ale i kdyby to bylo s billboardem takhle, tak má v ostatním pravdu, to logo nijak nepřibližuje nezasvěcenému člověku o co jde a i kdyby to bylo celé zadarmo(jakože ne), tak je to drahé

          • Petr napsal:

            Odpověděl jste v podstatě za mne. Pokud jde o billboardy, těch bylo v Praze myslím 10 nebo 20 a něco jistě stály. Superfinále je přitom záležitostí pouze fanoušků florbalu a ti na to reklamní panel nepotřebují. Rád bych věděl, zda se našel takový člověk, který se o florbal nezajímá a přesto se nechal čistě touto reklamou k návštěvě zlákat.

  • Fans napsal:

    Mě se logo líbí.

    • Petr napsal:

      Co je pěkné, nemusí být nutně užitečné a potřebné. Ferrari je také pěkné auto, rodinu v něm ale neodvezeš, nic nepřestěhuješ a na první nerovnosti rozbiješ drahý spojler. Užitečné pouze k tomu, aby přestěhovalo peníze z kapsy jednoho člověka do kapes více lidí. S logem je to podobné. Podle mně to není ani krok zpět, ale přímo nekompetentní úlet. Florbal není stále ještě jako fotbal nebo hokej, na svou prezentaci potřebuje jasně výmluvný a specifický symbol. A tím byl, je a bude jen a pouze děrovaný míček. A ten jaksi v tomto případě zmizel.
      Když už byla nutkavá potřeba změny loga, tak při rozhodování měl být užit zdravý rozum a nikoliv nekompetentní názory pánů kreativců a pokus o jakési neotřelé nóvum.

  • Petr napsal:

    Jsme na těchto diskuzích všichni fanoušci florbalu a víme o co jde. Zkuste si ale vytisknout staré a nové logo a ukázat oba obrázky někomu, o kom víte, že se o florbal nezajímá, ale není úplný sportovní neznalec. Napřed nové logo a pak staré.

    • Mařena napsal:

      Dám ti 10 příkladů log, ze kterých nepoznáš o co jde. Není přece nutné, aby logo vystihovalo o jaký sport jde, nebo jaká firma v čem podniká. Navíc k logu je ve většině případů používán „český florbal“. Florbal změnu korporátní identity potřeboval, protože žádnou neměl, vše bylo řešeno „každá ves, jiný pes“. To je důležité pro sponzory. Jestli florbal někam ulétl je jiné věc, ale dle mého díky tomu má dost financí.

      • Jirka Bareš napsal:

        Podle mě si to některé instituce dovolit mohou – třeba když si člověk vybaví loga týmů NHL, tak mnohdy ze samotného loga není jasné o co jde, ale jedná se o natolik známé obrazy, že většině sportovních fanoušků je hned jasné nejen že jde o hokejový klub, ale i o jaký a to třeba nevidí ani jediný zápas za sezonu. Florbal je takový sport, že se dodnes setkám s lidmi, kteří ani pořádně nevědí o co jde, v zahraničí kromě zemí silné čtyřky to bude ještě mnohem horší, takže podle mě si to florbal zatím dovolit nemůže, dokonce i ten český hokej má v logu hokejistu. Podobný případ lze pozorovat u přejmenování FBC Kladno na Kanonýři Kladno – to logo je samotné nicneříkající(ani není jasné že je to sport, už vůbec ne jaký a ani trochu odkud) a ruku na srdce (jsem sice odchovanec a fanoušek, ale mám soudnost) není ta sláva klubu dle mého názoru taková aby mu takové logo pomohlo, takže ano – je možné to je, ale mělo by se přemýšlet kdy to vhodné je a kdy ne

      • Petr napsal:

        Já chápu změnu korporátní identity, nechápu ale upuštění od jednoznačného identifikačního symbolu.
        Změna loga může mít souvislost se vstupem nového sponzora, což z marketingového hlediska může vyžadovat grafické zjednodušení. Tomu rozumím. Stejně si ale myslím, že logo mohlo vypadat specificky florbalově, protože to nové reklamně-identifikační roli plnit nebude.

        Pokud jde o Unii, patří jí veliký dík za rozvoj florbalu v Česku. Na druhou stranu, jak to u velkých a hierarchicky členěných společností bývá, dochází zákonitě k rozdílům mezi potřebami a prioritami vršku a spodku a rozdílná stanoviska je potřeba řešit kompromisem.

  • Mařena napsal:

    Btw v Africe s logem NHL nepochodíš, taky jim z obrázku nebude jasné o co jde 🙂
    Ano, na první dobrou nikdo nepozná (z těch co ho uvidí poprvé) že jde o florbal. Ale upřímně, je to potřeba? Já se kloním k tomu, že logo nemusí být všeobsažné, ale respektuji jiný názor.

    • Petr napsal:

      Když vidím ten modrý obrázek nad textem článku, tak jsem pochopil o co jde. Změna loga na jednoduchý obrázek do firemního manuálu pro všeobecné marketingové použití.

      Budu si muset zvyknout, že už se nebude říkat sport s děrovaným míčkem, ale s děrovanou čepelí. Protože jsem tradicionalista, tak to půjde ztuha.

      • Mařena napsal:

        No nevím, míček a kolem text mi přijde o dost jednodušší, oproti sofistikovanému logu (lev, čepel, maska, síťka) a to nemluvím o tom, že je vyřešená grafika celého florbalu (repre, pohár, ligy, atd.), protože to logo je multifunkční.

        • Standa napsal:

          Rovněž víceméně souhlasím s odpůrci tohoto nového loga. Největším identifikátorem florbalu je děrovaný nesmysl (míč) a plastová hokejka.

          Myšlenka spojit dohromady:
          masku = výsledný tvar
          lva = národní cítění
          a další florbalové části

          je vskutku GENIÁLNÍ a jednoznačně jsem pro.

          Vítězné logo však mohlo vypadat daleko lépe a více hřát na srdíčku tradicionalistů florbalistů (jako jsem i já).

          např.:

          http://www.imgup.cz/image/xAk

          Myslím, že by se tím ČESKÝ FLORBAL více distancoval od obecných necílených log a okamžitě široké veřejnosti přibližoval sport florbal bez dalších dotazů: „… co to logo znamená? To je nějaký sport nebo nový antivirus?“

          Tak to vidím já

          PS Veškerá podobnost odkazovaného loga s již existujícím logem je neúmyslná a čistě náhodná.

  • ADALBERT napsal:

    Florbalová SUPERLIGA JE JENOM TA ŠVÉDSKÁ!!!! Bude trvat hodně dlouho než o té české začnu mluvit a smýšlet stejně.

Napsat komentář: fanda

*