Florbalisté Storvrety potvrdili svou extratřidu, naopak domácí Vítkovice nedokázaly vzdorovat. Foto: Martin Flousek Florbalisté Storvrety potvrdili svou extratřidu, naopak domácí Vítkovice nedokázaly vzdorovat. Foto: Martin Flousek
11. 1. 2020 Pohár mistrů (42) KOMENTÁŘŮ

Potupa místo oslavy: Vítkovice Storvretě nestačily v ničem, dostaly výprask 1:11

 



Florbalisté Vítkovic semifinálový duel Poháru mistrů se švédskou Storvretou vůbec nezvládli a před domácím publikem prohráli potupně 1:11. Vítkovice přitom měly možnost hrát Champions Cup v domácím prostředí poprvé v historii. Místo oslavy ale odešli do kabin s krutým, ovšem zaslouženým výsledkem.

České mistrovské týmy přitom dokázaly hrát se švédskými šampiony několikrát důstojné zápasy a Tatran dokonce v roce 2011 Storvretu v Mladé Boleslavi dokázal porazit 6:4. Tehdejší prohru zažila v dresu Orlů hned pětice florbalistů. Jenže v Ostravě se představila úplně jiná Storvreta a také český mistr měl úplně jinou kvalitu.

Vítkovicím sebevědomí vzala už úvodní pasáž zápasu, ve které ukázaly své schopnosti hlavní opory Storvrety. Skóre otevřel po souhře s Ruddem zadák Robin Nilsberth, který si pro gól doběhl až na malé brankoviště a pak Souček pustil za svá záda dvě střely Tobbeho Gustafssona.

Český mistr pak sice zastavil na chvíli příděl branek, ale na začátku druhé třetiny už po sedmi sekundách po ostrém presinku skóroval Victor Andersson. Další góly přidala Storvreta díky střeleckému umění Nilsbertha, Sundstedta a Tobbeho Gustaffsona, který už v půlce zápasu zkompletoval hattrick. Nakonec Švédové předvedli ostravskému publiku i to, jak se má řešit rychlý kontr.

V poslední třetině už Storvreta šetřila síly na nedělní finále a do hry poslala i mladíky ze střídačky, přesto svůj účet dokázala navýšit na konečných 11 gólů.

Nutno dodat, že český mistr si zrovna netykal se štěstěnou, vždyť po střelách Hubálka, Hájka i Sladkého zvonily tyče. Jinak ale Vítkovice na Švédy absolutně nestačily a zápas připomínal střetnutí připravených sportovců s talentovanými dětmi. Výkonům hráčů Storvrety se přiblížili snad jen Hubálek s Rýparem, který nakonec také tři minuty před koncem dal čestný gól Vítkovic.

Kredit ale zaslouží ostravské publikum, které dokázalo své hráče podporovat do posledních minut. Storvretě je pak nutno poděkovat za prezentaci florbalu na nejvyšší světové úrovni.

Semifinále Pohár mistrů 2020:

Storvreta IBK – 1. SC Vítkovice 11:1 (3:0, 5:0, 3:1)
Branky: 4. Nilsberth (Rudd), 8. Gustafsson (Götz), 11. Gustafsson (Ahrén), 21. Andersson (Rudd), 24. Nilsberth (Ahrén), 28. Sundstedt (Gustafsson), 32. Gustafsson (Sjögren), 37. Rudd (Sundstedt), 44. Stenberg (Sjögren), 52. Rudd (Andersson), 53. Rudd (Sjögren) – 58.Rýpar (Hrubý). Diváci 2662.


Autor: Tomáš Rambousek



KOMENTÁŘE

  • Ondřej napsal:

    Kde nic není, ani smrt nebere. Ostuda, ostuda. Realita českého florbalu.

  • Fazola napsal:

    Kdo videl, ma jasno. TRAPAS (sportovne a slusne receno). A pro Sladkeho – rozhodci za to nemohou!!! Jinak bych u nas udelal i Superligu pro kazdeho, at nam to krasne navazuje v systemu soutezi pane Mlčoušku…unie je k smichu a Šuman se směje s plnou brašnou…

  • flrbl napsal:

    zarmouceníhodné. Ukázala se rozdíl v kvalitě nejen v poli, ale i v brankovišti. Ze Součka se dělá hvězda, ale je to vcelku poušťák, na týhle úrovni toho nikdy moc nepředvedl a poslední dobou nepodává skvělé výkony ani v lize. Nepochopil jsem, proč Souček nestřídal…

  • včelka napsal:

    Tým Vítkovic ukázal v přímém přenosu aktuální stav českého florbalu.

    Když se k tomu připočte jejich naprosto zmatený kapitán v přestávkovém rozhovoru, je destrukce TV přenosu kompletní.

  • znalec napsal:

    Ten rozdil byl obrovsky, SWEdaci na pul plynu a od prvni minuty bylo jasne, ze to bude o parnik…drtivy a propastny rozdil! Gratulace na sever (Evropy), na severu Moravy spis budicek!

  • Vitky napsal:

    Mozna dobre, ze tu repre kluci z Vitkovic odmitli.. Diky za to!! A nas dlouhodobe nejlepsi brankar (tedy alespon podle mnohych expertu zde) byl standardne deravy…

  • chyttodokose napsal:

    Ze tam ten rozdil bude, to se dalo cekat, i ze bude opravdu velky. Ale blby je, ze nejvetsi rozdil byl v brankovisti. Lukas Soucek bohuzel s nulovou kontrolou prostoru brankoviste (tak potrebnou zvlast proti silnym tymum), nejisty z dalky. Ten rozdil proti Klintstenovi byl sileny. Nevim, jestli takhle chytal vzdycky, ale mel by prestat poslouchat toho cloveka, co mu nakazal, at se nehne z maleho brankoviste. Spatny golman urcite neni, ale jestli tohle nezmeni, tak to do reprezentacni branky fakt neni…

    • Arnost napsal:

      Naprosty souhlas s golmanem. Jen jeste bych k tomu prihodil i golmanku vitkovic. Nemuzu rici , ze by dnes nejak vyhorela asi jeden z jejich lepsich zapasu, co nekdy predvadi je katastrofa, ale chytne co musi co jde na ni, nic navic , micky z dalky vypadavaji…. ale co je super oba dva maji repre jistou-neuveritelne. No a k tymum? Asi nejde nic vic cekat. Nic se ve vedeni ceskeho florbalu nemeni, treneri i pres neuspech zustavaji, tudiz vykony zamrznou….

      • Pavel napsal:

        Chytá tak, jak je to podle metodiky ČF správně. Vždyť Vítek tento styl učí kam přijde a prohlašuje o něm, že je to ten nejlepší možný styl. Christiánová se tomu úspěšně brání, Příleská také z brankoviště často nevyleze, jen to ženy tak neumí trestat. Pohyb po brankové čáře, bez zmenšování úhlu, bez spolupráce s obranou. Chytat tak, aby brankář byl díky nízkému postavení všude včas, aby mohl chytit všechno, což vede jen k tomu, že dostává góly ze situací, které by měl chytat a se kterými mu obrana pomoct nemůže.

        • Arnost napsal:

          Ano naprosta pravda. Jen mi nejak nejde na rozum, ze ji tak vsichni vychvaluji, nepochopim to.

        • Martin napsal:

          Styl „zalezu na brankovou čáru a reflexem chytím zbytek“ je typicky finský styl a 95% finských brankářů tak opravdu chytá (vizte Eero Kosonen). Je to skvělý styl, a na moderní florbal jediný správný, praktikovaný u všech světových brankářů. V Českém rybníčku tak chytá Souček i Bauer z MB. Jinak se dneska chytat nedá. To nemění nic na tom, že jsem od Vítek čekal více, škoda.

          • chyttodokose napsal:

            Ano, je to „finsky styl“ – blahe pameti ho ve finsku zpopularizoval hlavne Henri Toivoniemi. U 193cm vysokeho Kosonena to mozna muze davat smysl, stejne tak u stejne vysokeho Bauera, rozhodne ne u Soucka, ktery ma kolik…185?

            Rikate, ze je to „jediny spravny“ styl, a ze tak chytaji vsichni svetovi brankari. To je podle me mylne dogma a jsem si temer jisty, ze nemate pravdu – ostatne staci se podivat na Meiera nebo i toho Klintstena…

          • LP napsal:

            Není to nejlepší styl, je to nejpohodlnější styl, který toho v poměru úsilí/výkon přináší nejvíc. Brankáři se při něm opravdu nepřetrhnou, jak je vidět třeba na Příleské.

            Nic jako nejlepší styl není, existuje jen nejlepší řešení dané situace. Ve chvíli, kdy tomu odpovídá postavení soupeře a obránců, tak postavení na brankové čáře může být tím nejlepším řešením. Ve chvíli, kdy tým hraje třeba W a vedle branky jsou volné prostory, přes které soupeř hraje, je naopak postavení nízko sebevražedné.

            A to je ten rozdíl mezi ČR a zahraničím – u nás se v malém brankovišti řeší vše, v zahraničí jen přesně dané situace, ve kterých je to výhodné. Mají přesně dané, za co odpovídá golman a za co obrana. Brankáři tak nestačí jen sedět na čáře, musí spolupracovat s obránci a měnit postavení podle situace. Musí tak umět vše.

            V ČR řeší spolupráci brankáře s obranou jen minimum lidí. Vůbec o ní nepřemýšlí, protože řeší jen golmana a co je mimo brankoviště je nezajímá.

            Ve fotbale to byl dřív Kahn, který byl vzadu, řešil to z čáry a byl nejlepší. Fotbal se posunul a vzorem ne Neuer, který spolupracuje s obranou, je její součástí a situace řeší týmově, né sám.

          • Petr napsal:

            Da se v necem souhlasit s LP, jen co chces resit male brankoviste? Pokud je tam micek je to golmanovo zrovnatak jak blizsi tyc. Shoduji se ze neexistuje zadny styl, jde o vyreseni situace, jen pokud golman stoji uprostred brany jako y tezko muze neco resit, spoleha se jen na reflex a ze ho micek trefi. To neplati u prileske, dnes prvni gol z pulky videla celou drahu a stejne kde nic tu nic. Golman by se mel posuzovat co chytne navic a toho posledni dobou nasi repre moc nepresvadi. Samzrejme sport je o chybach a na golmanovi jsou nejvice videt, kazdy ru chybu udela, pokud ovsem se chyba opakuje je neco spatne. Za mne chytej jak ti vyhovuje pokud zabranis golu a vyhovuje ti to proc neco menit.

    • Karel napsal:

      Až na to že tento styl využívají i takový Klinsten a Rehn.

  • fanda FBC napsal:

    Jak by rekl klasik, Vitky hrali HO_NO. Sladky tam nechal vsechno, takze velke H_VNO.

  • rohlik napsal:

    Folta a Rohel se nestaci divit, kam to muze padnout….ne tohle nebyla ani bojovnost a nasazeni, tohle byl vysmech

  • trener napsal:

    realita v přímém přenosu – mladí rytíři nesnesli srovnání se starými pardály. hubálek a rýpar jako jediní mají mezinárodní měřítko. přesto bych vítky úplně nazatracoval, dostali lekci a pokud se z ní poučí, může jim to do budoucna prospět. dneska by dopadla stejně bolka i chodov, storvreta je opravdu úžasná mašina. a souček je opravdu mimo veškerou pochybnost naprosto out, vítky díky tomu budou mít potíže v play off…

  • Jagr napsal:

    sledoval jsem dnes hlavne pohyb a spolupraci svedskeho mistra, oproti mistru nasi trapne souteze, ktere se rika superliga, vypadali svedsti hraci jako z jine planety…deti a jejich ucitele. Jo a jinek Kettunen ven, to ja vysmech, tahle generace Tomasiku, Jenrisaku, Ondrusku – nedokazala nic!

  • Jerec napsal:

    Tomašíkové a Jendrišáci dokázali alespoň odehrát pár let v týmu na úrovni Storvrety a byli ve Švédsku v Superfinále.

  • Tom napsal:

    Zas dle místních komentářů je vidět, že i to povědomí v rámci našeho florbalu je mizerné. Týmy jako Storvreta či Falun hrají daleko lepší florbal než třeba národní týmy a souboje s Classicem byl nejlepší florbal co se kdy hrál. Classic teď vykoupili Švýcaři a tak je víceméně jasné, jak to dopadne. Jsou prostě strašně silné týmy plné repre či exrepre hráčů.

    • Jerec napsal:

      Jakože Storvreta hraje lepší florbal než švédský nároďák, kde hraje to nejlepší ze Storvrety a Falunu + pár hvězd typu Nilsson, Fritzell nebo Östholm? Tak určitě.

      • Tom napsal:

        Výrazně. V Ostravě je pár Švédů či Finů tren3rů, klidně se zeptejte. Hrají a trénuji spolu rok, navíc to je prakticky všechno hráči co jsou v repre nebo v ní mají neskutecne nahráno. Ta organizovanost a propracovanost je jinde, než nároďák co má spolu pár tréninků. Daleko víc to repre hrají defenzivně a na držení míčku, nemají nacvičené přechody atd.

        • Jerec napsal:

          To, co píšete, dává smysl jen teoreticky. Pokud florbal sledujete, tak víte, že ve švédské repre hraje 1.pětku Falun, 2.Storvreta a třetí zbytek. Takže ve dvou formacích jsou úplně stejné vazby, jako v klubu, a v té třetí jsou prostě tak dobří hráči, že se nemají problém sehrát. Navíc spolu tahle partička už hraje 5-6 let, všichni se dobře znají, jen sem tam se protočí pár nováčků. Vazby tam jsou, tam se nezkouší na každém turnaji úplně jiné složení jako u nás.
          Třeba Ruud hrál několik let ve Falunu, je sehraný s Enströmem a G.C., může knim kdykoliv znovu naskočit.
          Podobně Classic… Sice tam působí půlka finského nároďáku, ale celková kvalita je prostě nižší. Dneska třeba bylo vidět, jak jim ten Pylsy se Savonenem z loňska chybí.

          • Tom napsal:

            Tak to zas bacha. Právě, že trenéři Švédů to míchali až až a je to první bod jejich analýzy, proč dvakrát za sebou nevyhráli, že repre trenéři příliš přetrhali klubové vazby Storvrety a Falunu. Třeba Ruud byl na posledním MS vyloženě otrávený a dle toho nic nehrál

  • Jerec napsal:

    Jinak k článku není moc co dodat, Vítkovice byly převálcovány. A je to dobře, protože Storvreta hraje perfektní útočnej (možná až moc) florbal, na který se moc hezky dívá.

  • šmudla napsal:

    Brus a repre trenér?

  • kudyztohoven napsal:

    Krásný a prezident?

  • realista napsal:

    Šuman a prezident?

  • sedlo napsal:

    Nyní nám už může pomoci pouze a jen Jan Jirovský a Marek Chlumský

  • jeník napsal:

    Tomáš Sladký předseda komise rozhodčích?

  • Emil napsal:

    Ale já jsem vážně lepší trenér než Petri.
    A jsem férový kluk.
    A rozumím florbalu.
    Mějte mě rádi.

    Pavel Brus

  • Honza napsal:

    Bohužel se potvrzuje trend posledních let a to, že se vzdalujeme nejlepším 3 zemím, na klubové úrovni možná výrazněji než na té repre.
    Byly časy (cca 10 let zpět), kdy Tatran a Vítkovice opravdu dokázali konkurovat těm nejlepším týmům (dokonce tyto dva týmy byly i ve finále Poháru mistrů, který v té době měl na dnešní poměry ještě docela slušný formát, na rozdíl od dnešního víkendového dvojzápasu), od té doby jsme se ale velmi vzdálili a posleních pár Poháru mistrů staví českého mistra do pozice „tým do počtu“, podobný debakl je totiž poslední dobou opakovaný a už nelze mluvit o štěstí v jednom zápase atp…
    Na jednu stranu jsem očekával, že Vítky (a je jedno jestli Vítky, Bolka dopadla loni podobně) to nenechají Storvretě úplně lacino, na druhou mě debakl nijak zvlášť nepřekvapil.
    Těžko hledat příčinu, nemáme nějak slabší základu, než Fini a Švýcaři (než Švédi ano), chybí nám ale větší konkurence. Česko bohužel není tak atraktivní k nalákání severských hvězd do ligy, jako tomu je u Švýcarska a pokud budeme považovat tuto ligu za třetí na světě, tak je obrovský skok k té naší čtvrté. Proč to ale před těmi 10 lety fungovalo? Byla výjimečná generace? Vždyť ale na juniorské úrovni máme konkurenceschopné výsledky… Zas tak velký počet krajánků v zahraničí nemáme.
    Vidím to tedy na absenci zahraničních top hráčů a lepší finanční prostředky, díky kterým by mohli hráči a lidé kolem týmu být více profesionální. K tomu ale u druhého sportu v ČR co do počtu hráčů chybí i atraktivnost pro sponzory, bohužel těch pár stovek diváků průměrné návštěvnosti na lize není tak lákavé jako třeba na hokej, kde je jich řádově víc.
    Snad se ten trend obrátí a kolem roku cca 2025 bude možné sledovat českého mistra v rovnocenném souboji tak jako třeba vypadalo druhé semifinále mezi Wilerem a Classicem.

    • jindra napsal:

      Rozdíl byl v tom, že Vítkovice měly Mrázka a Tatran Von der Pahlena

    • Jedna pani napsal:

      To je jednoduché. Liga tehdy měla méně týmů a špička byla vyhecovanější, playoff kolikrát i čtvrtfinále mělo grády, méně zapasů o ničem, které kazí kvality hráčů. Díky absenci dostatečného počtu kvalitních hráčů a tím, že nemáme finance to zalepit (Švajc má v každém týmu tři cizince, ostatně kde by byl Wiler bez Finů?) tak se to prostě projevuje tím, že o to víc se rozmělňuje kvalita.

    • Vaclav Dusek napsal:

      Willeru pomaha par klicovych zahranicnich posil. Tem se nepujde rovnat s ceskou ekonomickou situaci v porovnani se Svedskem/Finskem.

      A Svedsko+Finsko maji daleko rozvinutejsi tradici a zejmena radikalne vic kvalitnich treneru bych si tipnul

    • Jerec napsal:

      Rozhodně to chce pátrat po příčinách.
      Zajímavé přitom je, že dneska hraje doma daleko víc „hvězd“ než dříve. Ještě pár let zpátky byli venku Tomašík, Suchánek, Tokoš, Šebek, Ondrušek, Mikeš, Hubálek, ale tihle hráči jako kdyby ztratili motivaci ve florbale něco dokázat a vrátili se domů a začali (celkem logicky) spíš myslet na to, jak se uživit (takže šli skoro všichni do Bolky 🙂 Jediný Jendrišák vydržel, ale mám pocit, že ten už má taky to nejlepší za sebou.
      Čekal bych, že po příchodu/návratu těchto hvězd se výrazně zvedne i úroveň ligy, nebo alespoň těch top týmů, ale to se potvrdilo jen částečně u Boleslavi. Navíc ti hráči jako kdyby upadli do nějakého průměru, jako kdyby se nedokázali sami nahecovat a motivovat k tomu, aby podali co nejlepší výkon nejen každý zápas, ale i každý trénink.
      Hubálek v rozhovoru po výprasku tvrdí, že česká liga je na takový zápas nepřipraví, že se tam hraje minimum dobrých zápasů, ale to je prostě jen trapná výmluva.
      Jak se to má dělat ukázala letos všem fotbalová Slavia. A to mezi ní a jejími soupeři v LM byl daleko větší rozdíl, než by měl být mezi hráči Vítkovic a Wileru či Storvrety.

      • Florbal napsal:

        Nemůžeš vůbec srovnávat podmínky ve Storvretě a Vítkovicích. Naopak Slavia má velmi kvalitní podmínky,takže to s tím rozdílem je trochu blbostí.

  • Honza napsal:

    Zde pro doplnění výsledky za posledních 9 let v rámci TOP4 na CC (před tím pár let byl český klubový florbal na vrcholu a byly tam ty vyrovnané výsledky a i nějaké úspěchy, po roce 2011 už ale jediný bod v rámci TOP4):

    2020: Storvreta 11:1 Vítky
    2019: Köniz 9:2 Boleslav
    2019: Storvreta 10:5 Boleslav
    2017: Classic 7:3 Chodov
    2016: Storvreta 7:2 Chodov
    2015: Wiler 6:2 Boleslav
    2014: Happee 7:5 Vítkovice
    2014: GC Zürich 6:0 Vítkovice
    2013: Falun 10:3 Vítkovice
    2013: Classic 9:0 Vítkovice
    2012: Storvreta 4:1 Tatran
    2012: Dalen 8:2 Tatran

  • trener napsal:

    tato diskuse je krásnou ukázkou toho, jak je těžké něco posunout dopředu…hráči řeknou svůj názor a diskutéři od televize je s přehledem smáznou. my jsme prostě strašní chytráci, na hřišti jsme nic nedokázali, ale přesně víme jak by to měl brus dělat. z hovna bič neupleteš, vítky moc dobře věděli do čeho jdou, rýpar a hubálek to nemohli vytrhnout, navíc hubálek po vážném zranění, hájek pod práškama, de long mimo, jastřembský mimo, souček bez formy, zbytek mladí, nezkušení borci bez fyzických parametrů kterými by mohli konkurovat chlapákům ze švédska…tak tyhle výmluvy jsem od nikoho vítkovic neslyšel, prostě v tom lítali jako špunt v bandasce a hotovo, není třeba je dehonestovat a urážet

    • Karel napsal:

      Lépe bych to neshrnul trenere. Palec hore

    • Michal napsal:

      Přesně shrnuto!! Kluci makali a nezaslouří si některá hodnocení. Storvreta podobě válcuje soupeře i ve švédské lize, navíc jim tam včera spadlo úplně všechno. Vítkovice díky zraněním na 2 lajny, nepadlo jim tam nic, pět nastřelených tyček. Souča neměl den, švédský gólman chytl i co nechtěl. Nezatracoval bych je, jede se dál, je to jen sport.

Napsat komentář: kudyztohoven

*