Deset profesionálních a poloprofesionálních sportovních soutěží se dočká podpory od Národní sportovní agentury. Jedná se o fotbal, lední hokej, basketbal, volejbal a házenou. Na florbal, ač svou členskou základnou patří mezi největší sporty, se nedostalo. Ředitel Národní sportovní agentury Milan Hnilička v rozhovoru pro Idnes.cz vysvětlil proč. Agentura prý dala zatím přednost olympijským sportům.
Pět sportů a jejich deset soutěží. O finanční podporu ve výši 12 500 000 na klub mohou žádat elitní fotbalové a hokejové týmy, týmy z FORTUNA: NÁRODNÍ LIGY a Chance ligy mají nárok až na 2 250 000, týmy z nejvyšších basketbalových soutěží mužů a žen mohou požádat o 1 250 000 korun, na týmy z nejvyšších soutěží volejbalu a házené je vyčleněno 750 000 korun.
Princip vysvětluje Milan Hnilička pro Idnes.cz následovně. „Jsou to olympijské sporty, které mají profesionální a poloprofesionální soutěže. Mohli bychom se bavit i o dalších, které jsou významné, ale chceme podpořit především podnikatelské společnosti,“ uvádí zásadní klíč.
Jenže i ten má své trhliny. Na dotaci totiž paušálně dosáhnou pouze hokejové a fotbalové odíly, které fungují skutečně jako společnosti, nicméně v ostatních sportech, florbal nevyjímaje, jsou oddíly spíše neziskové společnosti. „Ano, pro podnikatelské subjekty půjde podpora programu z ministerstva průmyslu a obchodu, my jako Národní sportovní agentura dovypíšeme program pro neziskové organizace. Jinak by soutěže nebyly spravedlivé,“ míní Hnilička.
V rozhovoru se Robert Sára zeptal přímo na florbal a futsal, na které se sice nedostalo, ale jejich popularita a finanční náročnost je mnohdy vyšší, než třeba u volejbalu a házené. „Nevylučuji, že to ještě promyslíme. Ale jak jsem říkal, jde především o podporu olympijských sportů a jejich profesionálních a poloprofesionálních soutěží,“ stojí si šéf NSA za svým.
Autor: Michal Dannhofer
Olympijské sporty tvl. Kdy jsme naposledy byli na olympiádě v házené, nebo ve volejbale. Kolik fanoušků sleduje dámský volejbal a házenou. Nemam nic proti tomu, aby taky něco dostali ale že dostanou 750 tisíc a florbal nic mi přijde moc. Jestli on spíš nemůže někdo zkousnout že florbal tradičním sportům ubírá členy
Naprosty sohlas. Tak je super, ze mame Sumana v olympijskem vyboru nebo kde to sedi. Kdyby se radeji poradne venoval florbalu, udela lip. Nebo at se sve funkce ve florbalu vzda.
Takže by mohla unie konečně přestat vyvádět s marketingem. Kluby za to vyhazují desítky tisíc, ale bylo to k ničemu a florbal letí dolů. Naopak by měli začít šetřit a ulevit klubům zlevněním licencí, startovného, plateb rozhodčím atd.
Tak co jsem četl v předpisu, tak se má startovné ještě od příští sezóny zvedat. A není to jen startovné, stačí se podívat na webu Českého florbalu na seznam pokut. Naposledy 5000 pro Hattrick Brno za nezajisteny barevného programu. Jako vážně 5000 za tohle, ano ať za to pokuta klidně je, ale nemyslím si že je to takový problém pro průběh zápasu aby to stalo tolik
Se zvyšováním startovného asi bude dost záležet na situaci, ono se mělo zvyšovat už letos, ale odložili to.
Pět litrů za program je už docela ranec, ale nevíme kolik upomínek tomu předcházelo a navíc program je určitě součástí plnění také pro partnery soutěže a tam přestává prdel.
Už vidím jak se zkorumpované vedení fotbalu nebo hokeje vzdá peněz na úkor jiných sportů.
A to je překvapení? Vždyť Hnilička jako hokejista florbalem naprosto pohrdá! Proč by do něj dával peníze? Argument proti si vždycky najde. Bohužel se jako obvykle ukazuje, že bývalý sportovec v čele takové organizace prostě nedává smysl – jasně že pošle nejvíc peněz sportu, kterej sám dělal…
Kdyby si pan Šuman neleštil židličku na ČOV, ale něco raději dělal něco pro florbal. Tak jak to dělají pánové s jiných sportu Král, Malík, Jansta – pan prezident není Šuman ale Šumař
A Vy máte pocit, že Šuman dělá pro florbal málo?
PS Neznám ho, neobhajuji ho, ale po Vašem příspěvku musím položit tuto otázku. Na příkladu dotací je vidět, že tradiční sporty, s profesionálním a poloprofesionálním zázemím, budou mít stále přednost před florbalem, který stejný status nemá. A Šuman a spol s tím v tuto chvíli nic nenadělá. Růžové brýle dolů.
Tolik hejtu ale nikdo nevidí dovnitřř jednání.
Jinak všechny tyto sporty olympijské jsou, a florbal dlouho nebude.
Rozvojově i světové daleko před florbalem je futsal, který také nic nedostal.
Co mě zarazilo, tak na twitteru Tomáš Janča tvrdí, že má florbal více kontraktu než česká ženská házená, kde ale Most, Slavia a Poruba jedou v profi režimu a zbytek dostává něco ve většině případů
Chlapi,
Florbal hraju od malička a miluju ho. Bohužel florbal se za 10-13 let neposunul nikde. Všichni ještě v roce 2007 říkali, že florbal bude dp 10 let profi sport.
Nic takového se nestalo… Když člověk musí platit za sezónu 6.000 Kč. Do toho hokejky, vybavení atd, a to hraje 1.ligu? To mi přijde jako výsměch.
Vždyť fotbal 3-4 liga někde na vesnici, kde se na to nedá dívat, berou 20-30 000 kč měsíčně a to je doslava plácaná.
Bohužel, florbal se nikdy nebude moct rovnat hokeji( i když má větší základnu) nebo dokonce fotbalu.
Musíme se s tím smířit.
Florbal je krásný sport. Ale pořád ho každý vidí jako ten školní sport.
Stačí si položit otázku – jak velké jsou rozpočty klubů v házené – volejbale – florbalu? Pokud jsou zhruba stejné, jak je možné, že v házené i volejbale se najdou peníze pro hráče a ve florbale ne?
Kdyby měli hráči ve florbale alespoň poloprofesionální podmínky mohli by lépe vyjednávat.
Nejde zde o olympijský sport atd… Zde jak žijeme je florbal oblíbený. Proto se ptám kde jsou peníze z rozpočtu a proč je nedostávají hráči?
🙂
Pokud dominantním zdrojem příjmů klubů budou zprostředkovaně příspěvky od státu a nikoliv od soukromých sponzorů, tak florbal nikdy nebude a ani nemůže být profesionálním sportem. Marná sláva, házená a volejbal jsou starší sporty, s tradicí a svými příznivci. Opravdový sponzoring ve florbale se najde jen v několika klubech, většina sponzorů dává buď jen symbolické peníze nebo poskytuje naturální plnění. Na profesionalizaci potřebujete hotové peníze a na jejich poskytování dnes ani není doba. A ještě jedna věc – házená a volejbal má své mezinárodní soutěže, stejně jako fotbal či hokej. To florbal nemá, pominu-li zanedbatelný jednorázový pohár mistrů. Takže z širšího sponzorského hlediska je florbal stále nezajímavý.
Konečně střízlivý a rozumný pohled na věc.
Florbal je sice fajn sport a v nejvyšší skandinávské verzi je dokonce koukatelný i v TV.
Po stránce profesionálně-finanční je to celosvětově stále jen zájmová činnost a charita.
Pánové, florbal je komunismus, Šuman a spol. dávají státní peníze klubům za číčoviny a oni z toho živí 5 -7 lidí ve velkých klubech. Výsledek: šuman, mlčoušek a dalších cca 60 darmožroutů na Unii nemusí skoro nic dělat a mají se dobře. Pak máme po republice profíky, kteří dělají na čičovinách které chce unie a florbal stagnuje. Jen pro ilustraci:
https://www.ceskyflorbal.cz/cfbu/struktura/sekretariat
Je tohle normální? ANO = KOMUNISMUS, NE – MUSí se změnit vedení
Presne tak. Uz prd lety me zajimalo, za co jsou placeni tajemnici a sekretarky,kdyz vetsina komisi nema od ledna do kvetna zadnou cinnost (jako jsou prestupy, odvolani, arbitraze atd.)
PRO RAKETAKA: NEJDRIV SPORT A PAK AZ MARKETING, JESTLI SI MYSLIS, ZE TO JDE NAOPAK – PROSIM, ALE PRAVDA SE UKAZE! PRAVDA TOTIZ JE: PENIZE (O KTERE TADY JDE) TOTALNE FLORBAL POSRALI A POSLALI NA SIKMOU KOLEJ. TO JE CELE…..
Ale my se tady bavíme o elitě a cestě k profesionalismu a tam to je pouze o marketingu – na platy hráčů se skládaj fanoušci, média skrze nákup práv a sponzoři. Z veřejnejch peněz se ničí soukromej byznys platit nemá za normálních okolností, to je zase jen naše česká specialita (i proto se na marketing tak se*e).
Kecy o tom, že se marketing upřednostňuje před sportem jdou pouze z těch klubů, kde markeťáky udělali z trenérů a hráčů, flagrantně zneužívaj prachy z toho programu. „Hele, my ti za trénování nemůžem tolik dát, ale napíšem tě jako markeťáka, občas něco zařídíš a budem s tím v klidu, jo?“… Tohle ale není problém unie, ta se s tím naopak snaží bojovat. Samozřejmě, že pak trenér prská, že místo videorozboru musel třeba řešit plakáty, DJ na zápas apod. Klidně hrajme bez diváků v zaplivaných halách bez videopřenosu, ale nebrečme pak, že se to neposouvá a profesionalismus nikde. Sportovec, co musí chodit do práce a trénovat po večerech, se samozřejmě už nikam neposune, je to logický. Všichni totiž jen čekaj, že jim prachy poshání unie – pár lumenů už taky prohlásilo, že za návštěvnost superligy má být zodpovědná unie – to má jako Šuman s Mlčouškem jezdit rozvěšovat plakáty po Ostravě, Brně a Praze? 😀
A hlavně unie nedělá sport, sport dělaj ti co ho hrajou a trenéři. Jakejkoliv svaz dělá jen tu metodiku, snaží se nastavit směr (Jakoubek a spol teď dělaj na nějakým tom sjednocení metodiky). Svaz nemá co dočinění s tím kdo, jak a jak často trénuje, jakým systémem hraje, jak ke sportu přistupuje, to je celý v rukou přímejch aktérů, je to jejich svobodný rozhodnutí.
Česká superliga je na svým amatérským stropu, ti hráči už tomu nemůžou podle mě dávat moc navíc. Kvůli práci a rodině končí dřív, než musí a tím liga přichází o zkušený borce. Ale jediná cesta, jak je udržet, je začít je platit. Jenže s tímhle přístupem, že marketing je fuj, se to nestane.
souhlas snad s každým slovem.
Růst požadavků na hráče a (ve většině klubů) nulové nebo směšné ohodnocení znamená, že když laik koukne na bednu tak vidí juniorskou soutěž, klobouk dolů před pár starochy co zvládaj práci rodinu děti a 5x týdně kroužek s 1 zápasem a 1x rege.
Až mi příjde že bez takových nároků to byla víc mužská soutěž, kdy sice nebyla technika ani zdaleka na dnešní úrovni, ale tehdejší kluci se neměli rádi, byl tam náboj a šlo na to víc koukat. Dnešní mladá sterilita nic moc.
Ale to je třeba jen vzpomínkový optimismis 🙂
To že většina na marketing kašle je smutná realita, nicméně v klubech (co jsem s nimi hovořil) zkusili fb kampan a nikoho do mládeže z toho nepřivedli.
Asi neví o čem to je 🙂
Ve vaší rádoby úvaze chybí jedna věc. I marketing musí mít smysl a být výnosný. Možná jste ten strašně profi markeťak (kterých se teď vyrojilo jak hub po dešti nejen ve florbale), který jako mantru vidí reklamu a když nevydělává, tak je to tím, že je blbě a né třeba i tím, že daný potencialni trh je zrovna nasycen. Jenže takoví lidé naštěstí sport neřídí. Řídí ho lidé, kteří se rozhodují jestli je nutné dát do marketingu 400 tisíc ikdyž mi nic extra navíc nepřináší (má strop) a nebo 300 tisíc a mít 100 třeba pro to, abych udržel u toho sportu někoho staršího s kvalitou. A jen závěrem…nemálo florbalových klubů provozují své sportovní prostory či realizují turnaje, takže to fakt není jen o příjmu z diváků.
Raketovy inzenyr do toho evidentne vidi, mnoho veci popsal pravdive, ale nektere je treba vnimat v sirsim kontextu nebo doplnit data. Cesky florbal dela marketing hezky, ale dela ho hlavne dovnitr pro sve cleny. Pusobim mimo florbalovou bublinu a tam marketing unie vubec nedosahne. Samozrejme s vyjimkou MS. Takze spojovat marketing a prijmy od statu je mimo. Tam jde jen a pouze o politiku. V tom asi Suman dela dobrou praci, ale Hnilicka rozhodne neni fanda florbalu a bude to hodne prace az zacne agentura fungovat naplno.
Co se tyce kluboveho marketingu. Kluby supeligy dostanou v ramci programu cca 100k. Z toho polovina je vazana na videoprenosy. Za zbyvajici cas museji pokryt cloveka a nakldy na veskere povinnosti, ktere jsou unii stanoveny. Kdybych byl velky optimista, tak jsou na nule. Realne za ty penize nepkoryji ani ty povinnosti, které mají přikázané. Nad rámec povinnosti uz je to o jejich rozhodnuti, kam venuji sve penize. Zda do marketingu, treneru, hracu, zazemi, atd.. Pro nektere kluby je marketing klicovy, pro jine ne. Zalezi i na sidle klubu. Jine to je v Boleslavi ci Pardubicich a jine v Praze ci Ostrave. Tak tomu je i ve fotbale, hokeji, basketbalu a vsech dalsich sportech. A verte, ze tam jsou nuzky rozevrene jeste daleko vic. No a co se tyce lidi, tak tusim, ze ani jeden klub nema marketaka, ktery by nedelal bud jinou cinnost v klubu nebo nemel jeste jine zamestnani.
Posledni vec je ke sportu. Samozrejme, ze unie dela sport. Nevede denodennin treninky, ale skrz reprezentace, vybery, format soutezi ci praci s rozhodcimi samozrejme sportovni smerovani florbalu extremne ovlivnuje. Ostatne jako je tomu v jakemkoliv jinem sportu. Hokej by o tom mohl vypravet.
Unie má být servis a ne naopak, unie je dnes nejbohatsi, nejvetsi a hlavne urcujici organ ve florbalovem hnuti.
Cely ten marketing je jen brak, ktery nikdo nechce a je neuzitecny. Nic po nem nezustane. Je to jen elektronicky a jiny odpad. To, ze to muze byt kratkodobe vydelecne je fakt, ale dlouhodobe to je ceta do zadele…florbalu to nepomuze!