Florbalová Sparta představila nové logo. Florbalová Sparta představila nové logo.
31. 7. 2023 Superliga (5) KOMENTÁŘŮ

Minulost i budoucnost. Sparta mění vizuál, mizí trikolóra. Logo je sparťanské a odlišitelné, říká autor

 



Florbalová Sparta je dalším z řady velkých florbalových klubů, který v rámci výročí svého založení mění vizuální identitu a tím pádem také představuje nové logo. To vytvořil renomovaný grafik Karel Hejkal, který s oddílem již spolupracoval na tvorbě dresů. Nové vizuální identitě dominuje písmeno „S“, není v něm naopak sparťanská trikolóra.

Oslavy třiceti let od založení florbalové Sparty přináší do UNYP Arény nové logo. „Třicet let od založení je určitý milník a když se dnes ohlédnu zpátky, je až neuvěřitelné, kam jsme s klubem došli a jak dnes vypadá. Neustále se měníme, neustále se vyvíjíme a já osobně vnímám každou dekádu ve Spartě jinak. Nové klubové logo je pro mě z půlky oslavou toho, co jsme s klubem dokázali a z půlky symbolem pro naše plány a cíle do čtvrté dekády naší historie,“ uvedl v tiskové zprávě Václav Culka mladší, předseda výkonného výboru.

Nové logo florbalové Sparty jde s dobou a vizuálně prošlo znatelným zjednodušením. Nově mu dominuje písmeno „S“, neobsahuje sice sparťanskou trikolóru, ale zůstal pro Spartu typický vnější kruh. V konečném důsledku se tak například velmi odlišuje od loga fotbalové Sparty.

Pro autora Karla Hejkala se jednalo o velkou výzvu. „Tvořit nové logo právě Spartě byla z mnoha důvodů výzva. Napříč sporty jde patrně o největší domácí klub s bohatou historií. Takové logo bude vždy na očích, dostane se mu mnoha hodnocení, tím spíše, že přichází nedlouho po velké změně vizuální identity u fotbalové Sparty i o něco starší úpravě hokejové. Měli jsme na paměti, že k symbolům prolínajícím se znaky sparťanských klubů se sice chceme hlásit, abychom sportovcům i fanouškům dali pocit sounáležitosti, přesto je třeba se z praktických i etických důvodů vyhnout inspiraci okaté. Což není jednoduché. Třeba předchozí loga florbalová i fotbalová si byla velice blízká. Nechcete-li tvrdohlavě jít proti trendům, a ty nejsou pouze módním výstřelkem, mají i praktický smysl, občas musíte některému ze slibně se rozvíjejících návrhů vystavit stopku čistě z důvodů možné kolize,“ vysvětluje v tiskové zprávě.

Srovnání předchozího a nového loga

Autor si rovněž uvědomuje historický kontext. „Proces přípravy měl několik úskalí. Historie Sparty v sobě nese spoustu odkazů, někdy i rozporů. Černá a bílá historických dresů, jen o něco novější rudé trikoty, i trikolora odkazující k barvám Prahy a modré Evropy – to vše ke klubu patří. Stejně jako letitá pověst dělnického klubu, komunisty zneužitá Jitřenka na srdci, i čím dál viditelněji citovaný odkaz na antickou Spartu. Bylo třeba si ujasnit, co chceme v rámci kontinuity zachovat, co nechat stranou, kde bychom si přáli filozofii směřovat jinam,“ říká Hejkal.

Ten je s výsledkem spokojen. „Podívám-li se na výsledek naší práci, vidím logo stejně tak sparťanské jako i výrazné a odlišitelné. Zachovali jsme základní historickou barevnost, doplnili ji lehkými nuancemi v podobě temně šedé či linky kolem písmene S. Velkou radost mám z písma Quarca, umožní nám pružně a moderně pracovat s brandem. Je dostatečně výrazné, aby mohlo být nositelem identity i v čistě textové podobě. A pokud si projdu první vizualizace, které jsem připravil doslova před pár hodinami, začínají mi do sebe zapadat tak, jak jsem si představoval. Jsem přesvědčen, že Spartě ostudu neuděláme,“ zakončil Karel Hejkal.


Autor: Michal Dannhofer



KOMENTÁŘE

Napsat komentář

*