Lucie Kloutvorová ve dřívějším utkání s Chodovem. Foto: FBK Jičín
14. 3. 2018 Extraliga žen (11) KOMENTÁŘŮ

Jičín uspěl s odvoláním a Kloutvorová může hrát, červenou kartu dostala chybně




Florbalistky Jičína budou moci v pátek využít ve třetím čtvrtfinále s Chodovem služeb Lucie Kloutvorové. Ta sice v nedělním druhém utkání viděla červenou kartu za předčasné opuštění trestné lavice, nicméně Jičín uspěl s odvoláním.

Základní premisa situace zůstává stejná. V čase 56:46 byla Lucie Kloutvorová vyloučena vysokou hůl, společně se spoluhráčkou Markétou Kosovou. Ta pykala za hru na zemi. Jičín tedy rázem čelil dvouminutovému dvojnásobnému oslabení.

V čase 58:05 navíc dostala dvě minuty také Gabriela Žůrková. Jičín měl v této chvíli rázem tři vyloučené hráčky najednou, přičemž dle florbalových pravidel mohou současně běžet pouze dva tresty. To znamená, že dvouminutový trest Žůrkové mohl začít běžet až ve chvíli, kdy by Chodov skóroval nebo uplynulo dvojnásobné vyloučení.

Nastala druhá varianta a v čase 58:46 se Markéta Kosová zapojila do hry, ve které měl Chodov nadále přesilovku 5 na 4 a začal běžet trest Žůrkové. Vzhledem k tomu, aby nedošlo ke hře 5 na 5, musela nyní Kloutvorová čekat na první přerušení, aby se mohla odebrat z trestné lavice zpět na střídačku svého týmu. Princip je úplně stejný, jako například u desetiminutového osobního trestu, kdy se rovněž čeká na první přerušení.

Ze záznamu utkání je patrné, že směrem ke Kloutvorové nastala určitá gestikulace a zhruba v čase 58:55 se vydala – za hry – z trestné lavice a po pár krocích vystřídala, ačkoliv dle vyjádření chodovských pořadatelů byla správně nabádána k tomu, aby počkala na první přerušení.

Celá věc má ale hned dva zádrhely: za prvé, hráčky měly opouštět trestnou lavici v opačném pořadí, protože faulovaly v pořadí Kloutvorová – Kosová, tedy stejně měly opouštět také trestnou lavici.

Druhý nastává při výkladu pravidla florbalu 615. V něm se totiž píše následující: Pokud hráč, jehož vyloučení uplynulo, vstoupí do hry, ačkoliv má vzhledem k počtu hráčů na hrací ploše vyčkat následujícího přerušení, může to být v závislosti na důvodu, posouzeno jako ‘hra s příliš mnoha hráči na hřišti‘.

Jaké je tedy řešení situace? Ačkoliv to nemusí znít na první pohled srozumitelně, tak jedinou potrestanou hráčkou v tomto případě měla být Markéta Kosová, a sice dvouminutovým trestem, protože na hrací plochu vstoupila jednak nesprávně jako první a současně již po uplynutí svého trestu, což znamená, že se nedopustila sabotáže hry a nemůže dostat červenou kartu.

Lucie Kloutvorová neměla být potrestána vůbec. A není podstatné, že na hrací plochu vstoupila zhruba deset sekund poté, co měla a teoreticky se stala pátou hráčkou při oslabení Jičína. Podstatný je fakt, že právě ona měla být tou, která se zapojí jako první.

Pravidlo hovoří o tom, že situace může být posouzena jako hra s příliš mnoha hráči. A hráčkou navíc bude v tomto případě vždy Markéta Kosová. Při vyloučení za špatné střídání totiž také vyloučíte pouze jednu hráčku, ačkoliv třeba v okamžiku přerušení může být na hrací ploše hráček jednoho týmu – teoreticky – osm.

Srozumitelnější by bylo, kdyby obě hráčky vstoupily po uplynutí trestu na hrací plochu najednou. Poté by se totiž hra přerušila a opět Kosové by byly uděleny dvě minuty.

Každopádně, jak Markéta Kosová tak Lucie Kloutvorová mohou nastoupit v pátečním třetím čtvrtfinále s Chodovem.


Autor: Michal Dannhofer



KOMENTÁŘE

  • Kerim napsal:

    Proč mažete diskuzní příspěvky, které nikoho nenapadají a neurážejí?

    • Gustav Ondrejčík napsal:

      Dobrý den, nic jsme nemazali, jen jsme vyměnili starý článek za nový.

      • Kerim napsal:

        A proč tedy mažete článek, na který tento v podstatě navazuje?
        Lépe řečeno jste smazaný článek přefiltrovali a výsledek filtrace vytovřil základ článku „nového“ 🙂

  • Kerim napsal:

    A k výkladu pravidla 615:
    Když je někde napsáno, že „může“ (být potrestána 2min. trestem), tak to znamená, že nemusí. A když nemusí, tak co? Byl počet hráček na hřišti větší než měl být? Byl. A došlo k němu v souvislosti s předčasným (a ještě k tomu popleteným) opuštěním trestné lavice. Takže podle pravidla 615, pokud neuplatním variantu „může“ být udělen 2min trest, bude udělena ČK2.
    V tomto případě, kdy má máslo na hlavě rozhodčí, časoměřiči i lavička Jičína (tedy všichni zúčastnění) je celkem logické, že ČK byla „odpuštěna“.
    Srovnání se špatným střídáním bych do toho vůbec nepletl. Zcela jiná situace, jiné okolnosti, jiné místo přestupku, jiné pravidlo.
    S konstatováním předposledního odstavec, tedy že Kosové by byly uděleny 2min., bych docela polemizoval. Ano, ta možnost tu je, protože „může“, ale „nemusí“. A když nemusí, tak se pořád pohybujeme v pravidle 615 – důvody k udělení ČK2.

  • Pravidlo napsal:

    Mě by zajímalo, jaký by byl trest v čase 58:47? Samozřejmě, že čk2..Výklad, na který se odvolává článek, by platil v případě, že hráčky by naskočily obě ve stejný okamžik do hry.

    • Dobrý den,
      nerozporuji Váš názor, jen si dovolím poznámku. Výklad, který jsme použili, jsme použili poté, co jsme byli seznámeni s úspěšným odvoláním Jičína a po přímém dotazu, zda-li to takto lze interpretovat.

      S pozdravem
      Michal Dannhofer

      • Primanek napsal:

        Mohl bych se zepatat, ke komu se Jičín odovolal a čeho odvoláním dosáhl? Zrušení ČK2, nebo zrušení trestu?

        • Primanek napsal:

          zeptat

          • Dobrý den,
            samotná červená karta být ani zrušena nemůže, protože je to něco, co se stalo za hry.

            Zrušen může být pouze následek, v tomto případě jednozápasový trest, protože bylo konstatováno, že červená karta byla udělena chybně.

            A to se stalo.

  • Kerim napsal:

    Ještě bych měl poznámku k pořadí, v jakém měly hráčky opouštět trestnou lavici. V zápise o utkání je 3.trest Jičína v zápase v čase 56:46 pro hráčku Kosovou a 4.trest ve stejném čase pro Kloutvorovou, což znamená, že pořadatelé poslali na hřiště jako první hráčku Kosovou správně – alespoň podle zapisu. Pokud se nepletu, tak tresty zapisovateli hlásí rozhodčí, kteří by při nahlašování měli dodržet správné pořadí.

    • Robert Henn napsal:

      V případě 2 trestů stejné výše uložených najednou určuje podle pravidel pořadí měření kapitán týmu.

Napsat komentář

*